Czego nie jeść na śniadanie?

Czego nie jeść na śniadanie?

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Powinno dodać nam energii i przyspieszyć metabolizm. Jednak nie dzieje się tak, jeżeli w naszej diecie sięgamy po nieodpowiednie produkty. Sprawdź czego nie jeść z samego rana!

Croissanty i drożdżówki
Ciasto francuskie z dżemem lub bułka z marmoladą to największy grzech śniadaniowy! Często sięgamy po nie, ponieważ zachęcają nas wyglądem i smakiem. Ponadto możemy zjeść je w drodze do pracy. Niestety jest to niekorzystne dla naszego organizmu! Popularne croissanty i inne słodkie wypieki zawierają drożdże, które powodują wzdęcia. Co więcej, obciążają naszą wątrobę ze względu na wysoki poziom cukrów prostych. To wszystko może sprawić, że od rana będziemy czuć się ospale.

Jogurt naturalny
Jogurt naturalny z bakaliowym musli lub owocami to klasyka zdrowego śniadania. Jednak nie jest to dobry wybór. Jedzenie jogurtu na pusty żołądek nie przyniesie zamierzonego efektu. Bakterie kwasu mlekowego zawarte w jogurcie zostaną zwalczone przez kwas solny w żołądku, jeśli nic wcześniej nie zostało zjedzone. Dlatego jogurt naturalny świetnie sprawdzi się jako przekąska lub drugie śniadanie.

Płatki śniadaniowe
Popularne płatki śniadaniowe są tylko w teorii pożywne i zdrowe. Cukry proste w nich zawarte dostarczają organizmowi dużą dawkę energii, która jest błyskawicznie spożytkowana. Dlatego po ich strawieniu jesteśmy znowu głodni. Zatem warto zamienić popularne płatki na owsiankę lub jaglankę na mleku krowim, lub wodzie.

Surowe owoce i warzywa
Mówi się, że owoce i warzywa to samo zdrowie. Oczywiście jest w tym sporo prawdy. Jednak wybór pomidora, ogórka lub cytrusów na śniadanie nie jest dobrym pomysłem. Jedząc na śniadanie sporą porcję warzyw nasz żołądek, musi wytworzyć więcej enzymów trawiennych. W efekcie może spowodować to wzdęcia, niestrawność oraz ból brzucha. Podobnie jest w przypadku owoców cytrusowych. Całe owoce lub wyciśnięty z nich sok podrażniają przełyk, co może prowadzić do zgagi. Jedzenie grejpfrutów lub pomarańczy na czczo może wzmacniać nieprzyjemne objawy alergii. Dlatego ogórki owoce i warzywa świetnie sprawdzą się jako przekąska w środku dnia.

Co dietetycy polecają na śniadanie?
Dobre śniadania to takie, które doda energii. Dlatego ważne jest, aby pierwszy posiłek był bogaty w węglowodany złożone. Są one dłużej trawione, co powoduje, że mamy więcej siły, a nasze samopoczucie jest lepsze. Jedząc zbilansowane śniadania, unikniemy podjadania niezdrowych przekąsek w oczekiwaniu na lunch. Eksperci polecają jeść kanapki z pełnoziarnistego pieczywa z dodatkiem żółtego sera, chudej wędliny i warzyw. Również twaróg z posiekaną rzodkiewką i jajka powinny częściej gościć na naszych stołach. Dobrą alternatywą dla domowych śniadań są także odpowiednio zbilansowane posiłki przygotowywane przez firmy cateringowe, np. Zdrowie w Pudełkach. Specjaliści od zdrowego żywienia dbają o wysokiej jakości śniadania oraz urozmaicenie diety. Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które nie mają czasu, aby w domu przygotowywać zdrowe posiłki samodzielnie.



F
F
Nieprawidłowa nazwa użytkownika, żadnych zdjęć, lub serwery Instagram nie został znaleziony
Nieprawidłowa nazwa użytkownika, żadnych zdjęć, lub serwery Instagram nie został znaleziony