Dieta dobra dla umysłu

Dieta dobra dla umysłu

Wiesz, że dania rybne, oleje i warzywa mogą zwiększyć Twoją szansę na awans w pracy? Sprawdź, jaki wpływ ma dieta na Twój mózg! Spostrzeżenia ekspertów od spraw żywienia wprawiają w duże zaskoczenie.

Zdrowe jedzeniem kluczem do rozwoju?

Specjaliści i naukowcy na całym świecie zastanawiają się, co zrobić, żeby maksymalnie wykorzystać możliwość umysłu. Analizy i badania ekspertów szokują. Istotny wpływ na pracę mózgu ma odpowiednia dieta. Co więcej, zbilansowane posiłki mogą znacznie opóźnić proces starzenia i wydłużyć zdrowie. Ponadto właściwy jadłospis może poprawić nasze samopoczucie, kontakty z innymi ludźmi, sukcesy zawodowe, sprawność intelektu i pamięć. Zatem, jaką dietę wybrać z korzyścią dla naszego mózgu i całego organizmu?

Najlepsza dieta dla mózgu

Dobrze odżywiony mózg będzie pracował w sposób optymalny. Nieregularny sposób żywienia i głodówki zaburzają jego pracę. Głód powoduje, że trudniej utrzymać koncentrację i opanować znużenie, ponieważ umysł podczas pracy potrzebuje paliwa. Specjaliści uważają, że regularne posiłki bogate w węglowodany, białka, tłuszcze, witaminy i związki mineralne mogą temu zaradzić. Co więcej, taka dieta może zwiększyć nie tylko nasze IQ, ale także szansę na naukę nowych rzeczy, spełnianie swoich pasji oraz obejmowanie nowych stanowisk w pracy.

Jakie produkty włączyć do jadłospisu?

Osoby uczące się lub pracujące nie fizycznie powinny częściej sięgać po produkty bogate w antyoksydanty, które poprawiają pamięć. W celu uzupełnienia niedoboru tej substancji dietetycy polecają włączyć do diety owoce jagodowe takie jak truskawki, jagody, borówki, maliny, poziomki. Również dania z brokuła, szpinaku i brukselki z dodatkiem natki pietruszki pozwolą pozytywnie wpłynąć na umysł. 

Zdrowe tłuszcze

Obok owoców i warzyw tłuszcze nienasycone odgrywają bardzo ważną rolę w diecie. Mowa tutaj o rybach morskich, pestkach dyni, słonecznika, orzechach i nasionach lnu. Zawarte w tych produktach zdrowe tłuszcze chronią nasze neurony i przyśpieszają przewodzenie impulsów. Niedobór kwasów Omega-3 i Omega-6 mogą nie tylko wzmocnić skłonności do bycia poddenerwowanym, ale także zaburzać koncentrację i prowadzić nawet do stanów depresyjnych. Specjaliści są pewni, że odpowiednia dieta wzbogacona o tłuszcze nienasycone może w dużym stopniu wpłynąć na nasze samopoczucie i kondycję umysłu na co dzień.

Witaminy i minerały

Odpowiednia suplementacja podczas każdej diety ma za zadanie pomóc naszemu organizmowi i dostarczyć odpowiednią ilość składników odżywczych. Chcąc maksymalnie wykorzystać możliwości swojego umysłu, warto do swojego jadłospisu na stałe włączyć niezbędne witaminy i minerały. Na przykład magnez pomaga w radzeniu sobie ze stresem, zwalcza senność i eliminuje skurcze mięśni. Pierwiastek ten odpowiada również za stabilizację pracy układu nerwowego i usprawnienia pracy szarych komórek. Jest to bardzo istotne szczególnie dla osób, które na co dzień mają do czynienia ze stresem. Jednak przyjmowanie suplementów w tabletkach nie zawsze jest konieczne, ponieważ niektóre z potrzebnych minerałów i pierwiastków można znaleźć w popularnych produktach. Mając niedobór magnezu, zaleca się jedzenie pełnoziarnistego pieczywa, migdałów, orzechów oraz suszonych owoców. Z potrzebnych witamin warto szczególnie jeść produkty zawierające witaminę B — kaszę gryczaną, otręby, awokado, pistacje i rośliny strączkowe.

Warzywa popularne

Co dziwi chyba najbardziej również ziemniaki, znalazły się na liście polecanych składników w diecie dla umysłu. To popularne warzywo ma nie tylko szereg zalet, o których pisaliśmy TUTAJ, ale jak dowodzą badania, zawierają substancje odpowiadające za odprężenie. Okazuje się, że wiele produktów, które codziennie kupujemy na targu lub supermarkecie mają działanie zbliżone do tych po narkotykach! Według teorii ewolucji rośliny, które jemy, dzielą z nami ewolucyjną przeszłość. Co za tym idzie w ich organizmach, występują podobne substancje jak w naszych. Wiele produktów spożywczych zawiera odpowiedniki neuroprzekaźników, które w znaczny sposób wpływają na nasz nastrój, emocje i zdolności intelektualne. Stąd ziemniaki mają właściwości odprężające podobnie jak kawa i herbata. 

Dieta dla umysłu w Zdrowych Pudełkach?

Dieta ma ogromny wpływ nie tylko na nasz wygląd i samopoczucie, ale także na pracę naszego umysłu. Dlatego warto wiedzieć, jaką dietę wybrać. Szczególnie kłopotliwe może być dobranie odpowiedniego sposobu żywienia, korzystając z ofert firmy cateringowych. Dietetycy są zgodni, że najlepszy jadłospis to ten zbilansowany zawierający szereg minerałów i witamin. Dlatego chcąc poprawić działanie swojego umysłu, warto sięgnąć po dietę wegetariańską. Zawarte w niej bogactwo warzyw, owoców, ryb i olejów może znacznie wpłynąć na ciało i funkcjonowanie mózgu. Sięgając po dania z kuchni śródziemnomorskiej serwowane, np. przez catering Zdrowie w Pudełkach możemy uniknąć depresji, problemów z koncentracją, usprawnić swój umysł i skupić się na rozwoju osobistym. Co więcej, decydując się na nasz catering dietetyczny, masz pewność, że wszystkie produkty używane w kuchni pochodzą z ekologicznych upraw, są bezpieczne i zawsze świeże. To ważne, szczególnie kiedy chcemy zadbać o swoje zdrowie, samopoczucie i umysł.



F
F
zdrowie_w_pudelkach
114
 Zdjęcia
435
 ludzie
205
 Następujący
Mało kto wie, że awokado to owoc i to jaki! Ta bomba witaminowa wspiera odchudzanie, zawiera dużo błonnika i poprawia koncentrację. Jakie są Wasze
ulubione potrawy z awokado? Dajcie znać w komentarzu.
.
.
. 
#awokado #owoc #owoclata #owocdnia #dieta #mood #nastrój #zdrowe #pyszne #odchudzanie #slim #fit #zdrowiewpudelkach #cateringdietetyczny
#cateringCzwartek to taki mały piątek, dlatego na osłodę mamy bombę witamin. Ten zdrowy deser jogurtowa panna-cotta z
musem z malin, potrafi zdziałać cuda! Przekonaj się i zamów zestaw testowy 790 701 417

#deser #zdrowydeser #fit #fitsweet #owoce #fruits #dieta #catering #słodkie #sweet #zdrowe #pyszne #rzeszów #smaczne #snackAnanas to król lata 🍍☀️! Nie ważne czy na słodko czy na słono - ma mnóstwo zalet. A to tylko kilka z nich. Z nim #wakacje2019 są zdrowsze!Kotlety z żółtego grochu z młodymi ziemniaczkami w koperku to danie, które zdaje egzamin smaku i wyglądu na piątkę. Ktoś z Was miał okazję spróbować?

#pudełko #zdrowiewpuelkach #zdrowie #wiemcojem #jedzenie #warzywa #fit #dieta #odchudzanie #slim #cateringdietetyczny #instafood #foodporn #food #rzeszówO zaletach pomarańczy można byłoby napisać książkę 📙, bo to królowa wszystkich cytrusów 🍊! Bosko smakuje, pomaga w odchudzaniu, a jej zapach pobudza zmysły. 
#pomarańcza #cytrus #orange #zdrowiewpudelkach #cateringdietetyczny #odchudzanie #dieta #slim #pastel #owoc #fruit #wakacje #holiday #owocelata #rzeszów #fit #zdrowe #pyszne #instafoodKto mówił, że dieta nie może być smaczna 🤔? Taki pomówieniom mówimy stop! Nasz catering jest pyszny, zbilansowany i prezentuje się znakomicie. Jak podoba się tymiankowo-cytrynowa polędwica z dorsza? 
#zdrowiewpudelkach #cateringdietetyczny #zdrowie #ładne #pyszne #fitbox #dieta #dietbox #pudelko #zdrowejedzenie #obiad #zdrowo #samozdrowie #odchudzanie #ryba #slim #fit #warzywa #ryz #rzeszów #podkarpacieCzy wiesz, że rocznie zjadamy aż 100 bilionów bananów 😲!? Nic dziwnego, bo to odżywczy mistrz wśród owoców. Na zdjęciu wymieniliśmy tylko trzy z wielu zalet, dlaczego warto go jeść. A Ty często używasz banana w kuchni?🍌🍌🍌 #banan #różowy #jedzenie #owoce #gotowanie #fruits #zalety #zdrowiewpudelkach #cateringdietetyczny #dieta #odchudzanie #zdrowie #health #fit #monday #wiedza #rzeszów #podkarpacieJak smakują kotlety z indyka i kalafiora oraz sałatka z kaszy pęczak 🤔? Tego nie da się opisać. To trzeba spróbować 😎! Nie czekaj i zamów swoje zdrowe pudełka 790 701 417 👈 ----- #zdrowiewpudelkach #instafood #catering #cateringdietetyczny #dietapudelkowa #fitbox #jedzenie #zdrowejedzenie #dieta #foodporn #tasty #vitamins #pyszne #fit #obiad #wiemcojem #zdrowejedzenieJesz dużo warzyw 🥦i owoców🍓, stosujesz się do zaleceń dietetyków, uważasz na to co jesz, a kilogramów przybywa🤦‍♀️? Jeżeli tak, to ten artykuł jest dla Ciebie! Sprawdź dlaczego diety nie działają.👈
LINK W BIO

#dieta #owoce #warzywa #fruits #vegetables #zdrowiewpudelkach #catering #blog #artykuł #wiemcojem #odchudzanie #fit #jedzenie #zdrowie #wiedza #rzeszów #podkarpacie