Dieta dobra dla umysłu

Dieta dobra dla umysłu

Wiesz, że dania rybne, oleje i warzywa mogą zwiększyć Twoją szansę na awans w pracy? Sprawdź, jaki wpływ ma dieta na Twój mózg! Spostrzeżenia ekspertów od spraw żywienia wprawiają w duże zaskoczenie.

Zdrowe jedzeniem kluczem do rozwoju?

Specjaliści i naukowcy na całym świecie zastanawiają się, co zrobić, żeby maksymalnie wykorzystać możliwość umysłu. Analizy i badania ekspertów szokują. Istotny wpływ na pracę mózgu ma odpowiednia dieta. Co więcej, zbilansowane posiłki mogą znacznie opóźnić proces starzenia i wydłużyć zdrowie. Ponadto właściwy jadłospis może poprawić nasze samopoczucie, kontakty z innymi ludźmi, sukcesy zawodowe, sprawność intelektu i pamięć. Zatem, jaką dietę wybrać z korzyścią dla naszego mózgu i całego organizmu?

Najlepsza dieta dla mózgu

Dobrze odżywiony mózg będzie pracował w sposób optymalny. Nieregularny sposób żywienia i głodówki zaburzają jego pracę. Głód powoduje, że trudniej utrzymać koncentrację i opanować znużenie, ponieważ umysł podczas pracy potrzebuje paliwa. Specjaliści uważają, że regularne posiłki bogate w węglowodany, białka, tłuszcze, witaminy i związki mineralne mogą temu zaradzić. Co więcej, taka dieta może zwiększyć nie tylko nasze IQ, ale także szansę na naukę nowych rzeczy, spełnianie swoich pasji oraz obejmowanie nowych stanowisk w pracy.

Jakie produkty włączyć do jadłospisu?

Osoby uczące się lub pracujące nie fizycznie powinny częściej sięgać po produkty bogate w antyoksydanty, które poprawiają pamięć. W celu uzupełnienia niedoboru tej substancji dietetycy polecają włączyć do diety owoce jagodowe takie jak truskawki, jagody, borówki, maliny, poziomki. Również dania z brokuła, szpinaku i brukselki z dodatkiem natki pietruszki pozwolą pozytywnie wpłynąć na umysł. 

Zdrowe tłuszcze

Obok owoców i warzyw tłuszcze nienasycone odgrywają bardzo ważną rolę w diecie. Mowa tutaj o rybach morskich, pestkach dyni, słonecznika, orzechach i nasionach lnu. Zawarte w tych produktach zdrowe tłuszcze chronią nasze neurony i przyśpieszają przewodzenie impulsów. Niedobór kwasów Omega-3 i Omega-6 mogą nie tylko wzmocnić skłonności do bycia poddenerwowanym, ale także zaburzać koncentrację i prowadzić nawet do stanów depresyjnych. Specjaliści są pewni, że odpowiednia dieta wzbogacona o tłuszcze nienasycone może w dużym stopniu wpłynąć na nasze samopoczucie i kondycję umysłu na co dzień.

Witaminy i minerały

Odpowiednia suplementacja podczas każdej diety ma za zadanie pomóc naszemu organizmowi i dostarczyć odpowiednią ilość składników odżywczych. Chcąc maksymalnie wykorzystać możliwości swojego umysłu, warto do swojego jadłospisu na stałe włączyć niezbędne witaminy i minerały. Na przykład magnez pomaga w radzeniu sobie ze stresem, zwalcza senność i eliminuje skurcze mięśni. Pierwiastek ten odpowiada również za stabilizację pracy układu nerwowego i usprawnienia pracy szarych komórek. Jest to bardzo istotne szczególnie dla osób, które na co dzień mają do czynienia ze stresem. Jednak przyjmowanie suplementów w tabletkach nie zawsze jest konieczne, ponieważ niektóre z potrzebnych minerałów i pierwiastków można znaleźć w popularnych produktach. Mając niedobór magnezu, zaleca się jedzenie pełnoziarnistego pieczywa, migdałów, orzechów oraz suszonych owoców. Z potrzebnych witamin warto szczególnie jeść produkty zawierające witaminę B — kaszę gryczaną, otręby, awokado, pistacje i rośliny strączkowe.

Warzywa popularne

Co dziwi chyba najbardziej również ziemniaki, znalazły się na liście polecanych składników w diecie dla umysłu. To popularne warzywo ma nie tylko szereg zalet, o których pisaliśmy TUTAJ, ale jak dowodzą badania, zawierają substancje odpowiadające za odprężenie. Okazuje się, że wiele produktów, które codziennie kupujemy na targu lub supermarkecie mają działanie zbliżone do tych po narkotykach! Według teorii ewolucji rośliny, które jemy, dzielą z nami ewolucyjną przeszłość. Co za tym idzie w ich organizmach, występują podobne substancje jak w naszych. Wiele produktów spożywczych zawiera odpowiedniki neuroprzekaźników, które w znaczny sposób wpływają na nasz nastrój, emocje i zdolności intelektualne. Stąd ziemniaki mają właściwości odprężające podobnie jak kawa i herbata. 

Dieta dla umysłu w Zdrowych Pudełkach?

Dieta ma ogromny wpływ nie tylko na nasz wygląd i samopoczucie, ale także na pracę naszego umysłu. Dlatego warto wiedzieć, jaką dietę wybrać. Szczególnie kłopotliwe może być dobranie odpowiedniego sposobu żywienia, korzystając z ofert firmy cateringowych. Dietetycy są zgodni, że najlepszy jadłospis to ten zbilansowany zawierający szereg minerałów i witamin. Dlatego chcąc poprawić działanie swojego umysłu, warto sięgnąć po dietę wegetariańską. Zawarte w niej bogactwo warzyw, owoców, ryb i olejów może znacznie wpłynąć na ciało i funkcjonowanie mózgu. Sięgając po dania z kuchni śródziemnomorskiej serwowane, np. przez catering Zdrowie w Pudełkach możemy uniknąć depresji, problemów z koncentracją, usprawnić swój umysł i skupić się na rozwoju osobistym. Co więcej, decydując się na nasz catering dietetyczny, masz pewność, że wszystkie produkty używane w kuchni pochodzą z ekologicznych upraw, są bezpieczne i zawsze świeże. To ważne, szczególnie kiedy chcemy zadbać o swoje zdrowie, samopoczucie i umysł.



F
F
zdrowie_w_pudelkach
130
 Zdjęcia
462
 ludzie
136
 Następujący
Jak naprawdę wygląda dieta wegańska 🍲❓Czy bycie wege jest dla każdego 🙉❓ O tym i nie tylko przeczytasz w naszym nowym artykule o diecie roślinnej 🌿. Przygotowaliśmy go specjalnie z okazji nadchodzącego Światowego Dnia Weganizmu 🍅🍆🍐 LINK IN BIO  Są tu jacyś weganie? Zgłaszajcie się ⬇

#weganizm #vegan #vege #zdrowie #dieta #zdrowiewpudełkach #artykuł #jedzenie #kolorowo #odchudzanie #wiedza #ciekawostka #kuchnia #zdrowejedzenie #fitbox #catering #blog #rzeszówKukurydza idealna do zupy i sałatki, na grilla lub na ciepło 🌾

A Ty w jakiej postaci najbardziej lubisz kukurydzę? 
#corn #kukurydza #warzywa #jesien #zdrowie #zdrowiewpudelkach #fitbox #jedzenie #pyszne #wiemcojem #pudelka #rzeszówOto jest pytanie! Ale my znamy na nie odpowiedź! W nowym artykule nie bez powodu piszemy o makaronie uważanym za wroga każdej diety. Jak jest naprawdę? Czy odchudzanie idzie w parze z pysznym spaghetti? 
Sprawdź w nowym artykule przygotowanym z okazji Światowego Dnia Makaronu 🍝

Link w bio. 
Ps. Sprawdź nasze instastory i rozwiąż quiz o makaronie!

#makaron #artykuł #new #blog #bloggerstyle #jedzenie #spaghetti #pomidory #quiz #wiedza #ciekawostka #food #obiad #zdrowie #zdrowienatalerzu #zdrowiewpudelkach #cateringdietetyczny #catering #rzeszów #podkarpackie #kuchniaCzy warto jeść szpinak? Oto jest pytanie! 
Znajdziemy w nim związki mineralne, takie jak żelazo, wapń i magnez. Poleca się go również osobom z niedoborem witamin i dbającym o linię. 
Lubicie szpinak 🌿? Jakie jest wasze ulubione danie ze szpinakiem? 
#szpinak #liście #warzywo #jesien #zdrowie #wiemcojem #dieta #odchudzanie #zdrowadieta #samozdrowie #zdrowiewpudełkach #ciekawostka #wiedza #jedzenie #kuchnia #gotowanie #cateringdietetyczny #cateringTo w końcu jak jest z tym pieczywem podczas diety 🍞? Zaleca się jedzenie jasnych czy ciemnych wypieków? A może w ogóle najlepiej zrezygnować z chleba i bułek podczas odchudzania? 
Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w naszym nowym artykule przygotowanym z okazji wczorajszego światowego dnia chleba 
Link do artykułu znajdziesz w bio

#artykuł #zdrowiewpudełkach #blog #wiedza #wiemcojem #dieta #dietapudełkowa #cateringdietetyczny #catering #katering #chleb #wypieki #odchudzanie #dzienchleba #rzeszów #jedzenie #zdrowie #zdrowienatalerzuDynia to chyba najpopularniejsze warzywo jesieni 🍂🍁 Jest lekkostrawna niskokaloryczna i świetnie smakuje w różnych wariantach - ale to jeszcze nie jest koniec jej zalet . Dynia jest bowiem prawdziwą kopalnią cennych dla zdrowia witamin i minerałów. Działa antynowotworowo, obniża cholesterol, pomaga schudnąć. Dlaczego jeszcze warto ją jeść? Sprawdzajcie!

#jesień  #zdrowie #kolor #pomarańczowy #rzeszów #zdrowe #wiemcojem #zdrowakuchnia #zdrowiewpudełkach #pudełka #zdrowe #jedzenie # wiedza #warzywo #dynia #jesienNasz catering to fit jedzenie z eco produktów przygotowywane przez pasjonatów i ekspertów zdrowego żywienia. Postaw na swoje zdrowie i zamów swój zestaw pod numerem telefonu 790 701 417

#zdrowiewpudelkach #pudelka #zdrowie #fitbox #zdrowycatering #ekoprodukty #eco #zdroweprodukty #zdrowie #jedzenie #zdrowejedzenie #wiemcojem #dietapudełkowa #dieta #zdrowystylzycia #rzeszówRyba nie tylko w piątek 🐟! My serwujemy pysznego łososia na białej kapuście z pieczonymi ziemniakami. Taki obiad to my lubimy 😊

#pudełka #cateringdietetyczny #fitbox #ryba #zdrowiewpudelkach #zdrowakuchnia #obiad #zdrowyobiad #lunchbox #lunchtime🍴 #odchudzanie #zdrowadieta #zdrowie #jemzdrowo #jedzenie #zdrowejedzenie #fitjedzenieJesiennej chandrze mówimy stop ⛔! Odpowiednia dieta bogata  w sezonowe warzywa 🌽🍆 może zdziałać więcej niż Ci się wydaje. Co konkretnie? 
Sprawdź w nowym artykule. Link znajdziesz w bio 🔚

#zdrowiewpudelkach #zdrowienatalerzu #samozdrowie #nazdrowie #jesień #jesien2019 #warzywa #dynia #cateringdietetyczny #catering #katering #dieta #dietapudełkowa #odchudzanie #artykuł #blog