Gorzka czekolada odchudza

Gorzka czekolada odchudza

Czy wiesz, że podczas diety sięgając po gorzką czekoladę, zwiększysz efekty odchudzania? Szokujące, prawda? Badania dowodzą, że systematyczne jedzenie tej przekąski wspiera odchudzanie i nie tylko.

Jaką rolę odgrywa czekolada w diecie?

Decyzja o przejściu na dietę często wiąże się z długą listą wyrzeczeń. Głównie dlatego niektórym to słowo kojarzy się bardziej z przykrym obowiązkiem niż zdrowym stylem życia. Przyczyny tego zjawiska trzeba doszukiwać się w psychologii. Wiele przypadków i badań potwierdziło, że całkowite wykluczenie z żywienia ulubionych produktów zmniejsza szansę na powodzenie kuracji odchudzającej. Za przykład może posłużyć czekolada — surowo zabroniony smakołyk podczas diety. Jak się okazuje niesłusznie. Potwierdzają to badania naukowców z Uniwersytetu Kopenhaskiego, którzy dowiedli, że gorzka czekolada ma bardzo wiele zalet i warto po nią sięgać nawet podczas diety.

Gorzka, mleczna, owocowa — jaką czekoladę wybrać?

Najlepsza czekolada to taka pozbawiona dodatków, nadzienia owocowego, syropu glukozowo-fruktozowego i mleka. Dlatego, zanim kupimy tabliczkę czekolady, warto zapoznać się z jej składem. Im więcej kakao w czekoladzie (od 90% wzwyż) tym wspomaganie metabolizmu będzie silniejsze. To oznacza, że efekty odchudzania będą lepsze i szybsze. Dużą rolę odgrywa także jej wygląd. Ta dobrej jakości ma błyszczącą powierzchnię i pachnie czekoladą, nie kawą. Po jej przełamaniu miejsce załamania pozostaje gładkie, a kostki rozpływają się w ustach. To bardzo ważne, aby potrafić wybrać odpowiednią najlepiej tą gorzką, z dużą ilością kakao, ponieważ to wtedy zawiera najmniej cukru.

Zalety gorzkiej czekolady

Jej największymi atutami są te wpływające na odchudzanie. Mniej niż 6 kostek dziennie potrafi zahamować apetyt na potrawy słodkie, tłuste i słone. Co więcej, jedzenie czekolady daje nam uczucie sytości na długi czas, co może zaradzić problemowi podjadania podczas diety lub nagłych napadów głodu. Ponadto zawiera kofeinę, co znacząco może wpłynąć na jakość naszej pracy, koncentracji i ćwiczeń fizycznych. Natomiast teobromina i teofilina — substancje zawarte w czekoladzie ułatwiają spalanie tkanki tłuszczowej i zmniejszają odkładanie się tłuszczu w okolicach brzucha oraz talii. Zbawienne okazują się jej właściwości wpływające na nastrój. Dzięki niej nie tylko czujemy się lepiej, ale także nie odczuwamy stresu związanego z dietą. Jedząc czekoladę w odpowiednich ilościach, dbamy także o nasz organizm. Przeciwutleniacze minimalizują powstawanie zakrzepów. Dzięki właściwościom antyoksydacyjnym hamuje proces starzenia. Poprawia krążenie, usprawnia funkcjonowanie serca i pozytywnie wpływa na układ nerwowy.

Ile jeść czekolady podczas diety?

Mimo wielu zalet tego ulubionego smakołyku trzeba pamiętać, że ma on jedynie wspierać odchudzanie. Nadmierne jedzenie czekolady będzie oddalać marzenie o szczupłej sylwetce. Podczas diety najważniejsze jest jedzenie zbilansowanych posiłków co kilka godzin i zastąpienie niektórych produktów tymi zdrowszymi. Przy dbaniu o odpowiedni jadłospis, np. z cateringiem Zdrowie w Pudełkach można pozwolić sobie na małe „co nieco”. Do takiej diety warto włączyć właśnie czekoladę. Już trzy kostki dziennie mogą znacznie poprawić nasz nastrój i podejście do zdrowego stylu życia. Obecnie popularne diety pudełkowe oferuje nie tylko urozmaicone posiłki, ale także desery! Fit słodkości to świetna alternatywa, dla osób nie potrafią zrezygnować ze słodkich przekąsek. Jakie fit słodkości polecają dietetycy? O tym pisaliśmy tutaj (http://zdrowiewpudelkach.pl/fit-slodycze/)



F
F
Nieprawidłowa nazwa użytkownika, żadnych zdjęć, lub serwery Instagram nie został znaleziony
Nieprawidłowa nazwa użytkownika, żadnych zdjęć, lub serwery Instagram nie został znaleziony