Jak i kiedy pić wodę?

Jak i kiedy pić wodę?

Woda to bardzo ważny składnik naszej codziennej diety. Częste i regularne picie wody wzmaga koncentrację, zmniejsza senność, bóle głowy i zmęczenie. Jednak, jak woda wpływa na żywienie? Jak i kiedy ją pić, żeby efekty odchudzania były lepsze?

Ile płynów powinniśmy przyjmować dziennie?

Przyjęto, że powinniśmy dostarczać naszemu organizmowi 30 ml wody na każdy kilogram ciała. Głównie dlatego trudno określić konkretnie ile szklanek wody powinien wypić dziennie człowiek. Przy tym warto pamiętać, że dużo wody zawarte jest również w pożywieniu, np. owocach i warzywach. Dodatkowo poza wodą można sięgać także po ziołowe herbaty czy rozcieńczone soki z naturalnych składników. Wszystko to zalicza się do dziennej dawki wypitych płynów. Oczywiście jest to sprawa bardzo indywidualna i zależna często od prowadzonego stylu życia. Osoby aktywnie fizycznie powinny pić więcej wody niż osoby bierne. Im więcej sportu i wysiłku fizycznego tym dawka wody powinna być większa. Podobnie sytuacja wygląda podczas upalnych i dusznych dni.

Jak i kiedy pić wodę?

Kluczem do sukcesu jest regularność. Wprowadzenie w życie odpowiednich nawyków żywieniowych pozwala nie tylko zadbać o swoje zdrowie, ale i sylwetkę. Reguła ta dotyczy także sposobu picia wody. Sporadyczne przyjmowanie płynów źle wpływa na kondycję cery, skóry i paznokci. Nagłe uzupełnianie brakującej w organizmie wody skutkuje szybszym wypłukiwanie soli mineralnych, takich jak potas i sód. Dlatego poleca się systematyczne sięganie po szklankę z wodą czy zdrowym sokiem. Odpowiednio nawodniony organizm działa prawidłowo, a bóle głowy, senność i zmęczenie ustępują. Dietetycy apelują, aby zawsze mieć przy sobie butelkę wody i wyrabiać zdrowe nawyki szczególnie latem. Spowodowane jest to tym, że często sięgamy po wodę, kiedy odczuwamy pragnienie. Jednak nie każdy wie, że uczucie suchości w ustach to objaw znacznego odwodnienia, które prowadzi do wielu problemów zdrowotnych. 

Czy picie wody podczas posiłku ma znaczenie?

Tak i nie. Przyczynia się do tego wspomniana wcześniej indywidualność. Sposób przyjmowania płynów w trakcie jedzenia, przed lub po jest zależna od stanu zdrowia, wieku i stylu życia, który prowadzimy. Będąc na diecie, warto wiedzieć, że wypicie szklanki wody 20 minut przed posiłkiem zmniejsza apetyt i skłonność do podjadania. Natomiast osoby mające problem z regularnym jedzeniem powinny sięgać po wodę w trakcie lub po zjedzeniu posiłku. Zatem jeżeli chodzi o popijanie wody podczas jedzenia, wskazany jest rozsądek. Jeśli picie wody i jedzenie powoduje dyskomfort, ból brzucha lub wzdęcia warto pić między posiłkami. Osoby, które nie mają przeciwwskazań, mogą sięgać po wodę lub herbatę ziołową, jedząc obiad, lub drugie śniadanie. Dzięki temu układ trawienny będzie działał lepiej, organizm będzie nawodniony, a my zjemy mniej.



F
F
Nieprawidłowa nazwa użytkownika, żadnych zdjęć, lub serwery Instagram nie został znaleziony
Nieprawidłowa nazwa użytkownika, żadnych zdjęć, lub serwery Instagram nie został znaleziony