Jakie warzywa jeść jesienią?

Jakie warzywa jeść jesienią?

Warzywa mają wielką moc! Szczególnie jesienią powinniśmy jeść ich najwięcej. Jakie warzywa mają najwięcej witamin? Po jakie najlepiej sięgać, aby uniknąć stanów depresyjnych? Czy sezonowe warzywa mogą uchronić od jesiennych przeziębień? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Dlaczego warto sięgać po sezonowe warzywa?

Sklepy oferują przez cały rok szeroki wybór owoców i warzyw. Dlatego zarówno zimą, jak i latem możemy cieszyć się dostępem do nich. Mimo to dietetycy polecają, aby korzystać z sezonowych darów natury obfitych w gamę składników mineralnych, witamin i substancji. Właściwości te wytwarzane są tuż pod skórką pod wpływem promieni słonecznych. Natomiast te z importu często są zrywane jeszcze zanim dojrzeją. Następnie poddawane są procesowi dojrzewania za pomocą środków chemicznych. Głównie specjaliści od spraw żywienia zachęcają do korzystania z warzyw, które wzrastały zgodnie z rytmem natury.

Jakie warzywa jeść jesienią?

Cukinia, kalafior, brokuł — bogactwo witamin

Cukinia jest bogata w minerały takie jak potas i wapń oraz szereg witamin m.in. B1 i B2, oraz karoten. Co więcej, zawarte w niej związki działają odkwaszająco na organizm, co z kolei korzystnie wpływa na proces trawienia. Jedną z największych zalet cukinii jest jej niska kaloryczność, dlatego idealnie nadaje się do przegryzania między posiłkami na surowo.

Natomiast kalafior i brokuł to jedne z cenniejszych warzyw z uwagi na ich bogaty skład chemiczny, a także walory smakowe. Dlatego zaleca się je osobom, które cierpią na niedobór sodu, potasu, magnezu czy żelaza. Ponadto kalafior i brokuł świetnie komponują się z innymi warzywami w zupach, zapiekankach lub sałatkach. Świetnie smakują grillowane, smażone, gotowane, pieczone i na surowo.

Ziemniaki — naturalne źródło błonnika

Ziemniak to jedno z najpopularniejszych warzyw w Polsce, dlatego trudno się dziwić, że są dostępne w sklepach przez cały rok. Jednak jesienią mają najwięcej właściwości odżywczych. Ziemniaki to naturalne źródło błonnika, które odgrywa kluczową rolę podczas odchudzania. Poza tym ziemniaki zawierają dużo białka roślinnego, ułatwiającego pracę przewodu pokarmowego. Ponadto ich różne typy odmian potrafią zaskoczyć smakiem w sałatkach, w postaci puree lub klusek.

Dynia — zdrowa i niskokaloryczna

Dynia, należy do warzyw niskokalorycznych, bogatych w witaminy i składniki mineralne (C, D, B1, B2, PP, kwas foliowy). Zawiera również dużą dawkę beta-karotenu, który ma działanie antyutleniające, przeciwdziałające nowotworom i chorobom układu krążenia. Ciepła zupa z dynii to idealna propozycja na chłodne jesienne wieczory, a pestki dyni mogą służyć jako dodatek do wielu dań. Świetnie komponują się z sałatkami, ciastami i domowymi chlebkami.

Czosnek wzmacnia odporność.

Czosnek stanowi prawdziwe bogactwo związków bio- aktywnych, w tym witaminy C, A, B1, B2, B3, a także fitosteroli, flawonoidów. Zawiera liczne substancje lotne, zwane olejkami czosnkowymi, które wykazują silne działanie bakteryjne. To głównie dzięki tym właściwościom czosnek nazywa się najlepszym antybiotykiem! Warzywo to pomaga w walce z infekcjami i wpływa korzystnie na odporność organizmu. Co więcej, można dodawać go praktycznie do każdej potrawy — zup, mięs, makaronów i zapiekanek.



F
F
zdrowie_w_pudelkach
130
 Zdjęcia
461
 ludzie
136
 Następujący
Jak naprawdę wygląda dieta wegańska 🍲❓Czy bycie wege jest dla każdego 🙉❓ O tym i nie tylko przeczytasz w naszym nowym artykule o diecie roślinnej 🌿. Przygotowaliśmy go specjalnie z okazji nadchodzącego Światowego Dnia Weganizmu 🍅🍆🍐 LINK IN BIO  Są tu jacyś weganie? Zgłaszajcie się ⬇

#weganizm #vegan #vege #zdrowie #dieta #zdrowiewpudełkach #artykuł #jedzenie #kolorowo #odchudzanie #wiedza #ciekawostka #kuchnia #zdrowejedzenie #fitbox #catering #blog #rzeszówKukurydza idealna do zupy i sałatki, na grilla lub na ciepło 🌾

A Ty w jakiej postaci najbardziej lubisz kukurydzę? 
#corn #kukurydza #warzywa #jesien #zdrowie #zdrowiewpudelkach #fitbox #jedzenie #pyszne #wiemcojem #pudelka #rzeszówOto jest pytanie! Ale my znamy na nie odpowiedź! W nowym artykule nie bez powodu piszemy o makaronie uważanym za wroga każdej diety. Jak jest naprawdę? Czy odchudzanie idzie w parze z pysznym spaghetti? 
Sprawdź w nowym artykule przygotowanym z okazji Światowego Dnia Makaronu 🍝

Link w bio. 
Ps. Sprawdź nasze instastory i rozwiąż quiz o makaronie!

#makaron #artykuł #new #blog #bloggerstyle #jedzenie #spaghetti #pomidory #quiz #wiedza #ciekawostka #food #obiad #zdrowie #zdrowienatalerzu #zdrowiewpudelkach #cateringdietetyczny #catering #rzeszów #podkarpackie #kuchniaCzy warto jeść szpinak? Oto jest pytanie! 
Znajdziemy w nim związki mineralne, takie jak żelazo, wapń i magnez. Poleca się go również osobom z niedoborem witamin i dbającym o linię. 
Lubicie szpinak 🌿? Jakie jest wasze ulubione danie ze szpinakiem? 
#szpinak #liście #warzywo #jesien #zdrowie #wiemcojem #dieta #odchudzanie #zdrowadieta #samozdrowie #zdrowiewpudełkach #ciekawostka #wiedza #jedzenie #kuchnia #gotowanie #cateringdietetyczny #cateringTo w końcu jak jest z tym pieczywem podczas diety 🍞? Zaleca się jedzenie jasnych czy ciemnych wypieków? A może w ogóle najlepiej zrezygnować z chleba i bułek podczas odchudzania? 
Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w naszym nowym artykule przygotowanym z okazji wczorajszego światowego dnia chleba 
Link do artykułu znajdziesz w bio

#artykuł #zdrowiewpudełkach #blog #wiedza #wiemcojem #dieta #dietapudełkowa #cateringdietetyczny #catering #katering #chleb #wypieki #odchudzanie #dzienchleba #rzeszów #jedzenie #zdrowie #zdrowienatalerzuDynia to chyba najpopularniejsze warzywo jesieni 🍂🍁 Jest lekkostrawna niskokaloryczna i świetnie smakuje w różnych wariantach - ale to jeszcze nie jest koniec jej zalet . Dynia jest bowiem prawdziwą kopalnią cennych dla zdrowia witamin i minerałów. Działa antynowotworowo, obniża cholesterol, pomaga schudnąć. Dlaczego jeszcze warto ją jeść? Sprawdzajcie!

#jesień  #zdrowie #kolor #pomarańczowy #rzeszów #zdrowe #wiemcojem #zdrowakuchnia #zdrowiewpudełkach #pudełka #zdrowe #jedzenie # wiedza #warzywo #dynia #jesienNasz catering to fit jedzenie z eco produktów przygotowywane przez pasjonatów i ekspertów zdrowego żywienia. Postaw na swoje zdrowie i zamów swój zestaw pod numerem telefonu 790 701 417

#zdrowiewpudelkach #pudelka #zdrowie #fitbox #zdrowycatering #ekoprodukty #eco #zdroweprodukty #zdrowie #jedzenie #zdrowejedzenie #wiemcojem #dietapudełkowa #dieta #zdrowystylzycia #rzeszówRyba nie tylko w piątek 🐟! My serwujemy pysznego łososia na białej kapuście z pieczonymi ziemniakami. Taki obiad to my lubimy 😊

#pudełka #cateringdietetyczny #fitbox #ryba #zdrowiewpudelkach #zdrowakuchnia #obiad #zdrowyobiad #lunchbox #lunchtime🍴 #odchudzanie #zdrowadieta #zdrowie #jemzdrowo #jedzenie #zdrowejedzenie #fitjedzenieJesiennej chandrze mówimy stop ⛔! Odpowiednia dieta bogata  w sezonowe warzywa 🌽🍆 może zdziałać więcej niż Ci się wydaje. Co konkretnie? 
Sprawdź w nowym artykule. Link znajdziesz w bio 🔚

#zdrowiewpudelkach #zdrowienatalerzu #samozdrowie #nazdrowie #jesień #jesien2019 #warzywa #dynia #cateringdietetyczny #catering #katering #dieta #dietapudełkowa #odchudzanie #artykuł #blog