Małe kiełki z wielką mocą!

Małe kiełki z wielką mocą!

Kiełki mają wielką moc! Jednak często sięgamy po nie tylko w okresie zimowo-wiosennym, co jest dużym błędem. Jakie posiadają właściwości, że warto jeść je przez cały rok oraz jak istotną rolę odgrywają w diecie przeczytasz w artykule.  

Kiełki nie tylko wiosną!

Z powodu braku sezonowych warzyw w okresie zimowo-wiosennym sięgamy po kiełki. Mimo wielu nasion przystosowanych do kiełkowania w Polsce najbardziej popularna jest rzeżucha. Jednak nie każdy wie, że dostępność i różnorodność kiełek umożliwia otrzymanie wielu ciekawych kompozycji smakowych i estetycznych na talerzu. Ponadto wprowadzenie ich do codziennej diety wzmacnia profilaktykę chorób cywilizacyjnych, przez co zmniejsza się ryzyko zachorowań na nowotwór, cukrzycę lub nadciśnienie. Dlatego dietetycy zachęcają, aby przez cały rok kupować lub przygotowywać je samemu w domu.

Jakie kiełki warto jeść, będąc na diecie?

Do skiełkowania nadaje się wiele nasion i ziaren. Popularne są nasiona lucerny, brokuła, rzodkiewki, fasoli mung, słonecznika, soi czy wspomnianej wcześniej rzeżuchy. Warto je jeść, ponieważ są bogatym źródłem składników pokarmowych. Bogactwo wielu witamin, aminokwasów i błonnika wspiera nasz organizm oraz wzmacnia układ odpornościowy. Dzieje się tak, ponieważ kiełki zawierają dużo minerałów w tym witaminę C, która odpowiada za zwalczanie infekcji również latem. Co więcej, kiełki są lekkostrawne, dobrze przyswajane przez organizm, sycące i jednocześnie niskokaloryczne. To bardzo ważne szczególnie dla osób, które dbają o szczupłą sylwetkę i zdrowe odżywianie. Ponadto zawarty w nasionach kiełek magnez i potas pozytywnie wpływają na nasz nastrój i dobrą formę. Mówiąc o zdrowym odżywianiu, warto wspomnieć, że kiełki lucerny są bogate w białko. Dlatego szczególnie poleca się ich spożywanie wegetarianom oraz osobom, które rzadko sięgają po mięso. Natomiast kobietom w ciąży zaleca się jedzenie kiełków soczewicy zawierających duże pokłady kwasu foliowego. Kwas ten odgrywa dużą rolę podczas rozwoju dziecka oraz w procesie kształtowania jego systemu nerwowego.

Z czym najlepiej jeść kiełki?

Wiele osób wprowadzając kiełki do swojego jadłospisu, zastanawia się, z czym jej jeść. Opcji jest wiele. Na przykład łagodne sałatki i kanapki będą dobrze smakować z delikatnym smakiem skiełkowanych nasion pszenicy czy lucerny. Natomiast do pikantnych dań i przystawek warto dodawać kiełki rzodkiewki, rzeżuchy, brokułów lub  buraka o wyrazistym smaku. Do zup i potraw smażonych na patelni poleca się kiełki grochu lub fasoli mung. 



F
F
zdrowie_w_pudelkach
125
 Zdjęcia
461
 ludzie
221
 Następujący
Dynia to chyba najpopularniejsze warzywo jesieni 🍂🍁 Jest lekkostrawna niskokaloryczna i świetnie smakuje w różnych wariantach - ale to jeszcze nie jest koniec jej zalet . Dynia jest bowiem prawdziwą kopalnią cennych dla zdrowia witamin i minerałów. Działa antynowotworowo, obniża cholesterol, pomaga schudnąć. Dlaczego jeszcze warto ją jeść? Sprawdzajcie!

#jesień  #zdrowie #kolor #pomarańczowy #rzeszów #zdrowe #wiemcojem #zdrowakuchnia #zdrowiewpudełkach #pudełka #zdrowe #jedzenie # wiedza #warzywo #dynia #jesienNasz catering to fit jedzenie z eco produktów przygotowywane przez pasjonatów i ekspertów zdrowego żywienia. Postaw na swoje zdrowie i zamów swój zestaw pod numerem telefonu 790 701 417

#zdrowiewpudelkach #pudelka #zdrowie #fitbox #zdrowycatering #ekoprodukty #eco #zdroweprodukty #zdrowie #jedzenie #zdrowejedzenie #wiemcojem #dietapudełkowa #dieta #zdrowystylzycia #rzeszówRyba nie tylko w piątek 🐟! My serwujemy pysznego łososia na białej kapuście z pieczonymi ziemniakami. Taki obiad to my lubimy 😊

#pudełka #cateringdietetyczny #fitbox #ryba #zdrowiewpudelkach #zdrowakuchnia #obiad #zdrowyobiad #lunchbox #lunchtime🍴 #odchudzanie #zdrowadieta #zdrowie #jemzdrowo #jedzenie #zdrowejedzenie #fitjedzenieJesiennej chandrze mówimy stop ⛔! Odpowiednia dieta bogata  w sezonowe warzywa 🌽🍆 może zdziałać więcej niż Ci się wydaje. Co konkretnie? 
Sprawdź w nowym artykule. Link znajdziesz w bio 🔚

#zdrowiewpudelkach #zdrowienatalerzu #samozdrowie #nazdrowie #jesień #jesien2019 #warzywa #dynia #cateringdietetyczny #catering #katering #dieta #dietapudełkowa #odchudzanie #artykuł #blogNadeszła jesień, a wraz z nią wiele warzyw, które mogą urozmaicić nasz jesienny jadłospis 🍁🍂 Dzisiaj polecamy bakłażana 🍆! Można przyrządzić to na wiele sposobów, a za każdym razem potrafi zaskoczyć smakiem. 
#zdrowiewpudelkach #zdrowie
#fit #wiemcojem #warzywa #bakłażan #jesien #dieta #odchudzanie #poniedziałek #poniedziałek #rzeszówMiłośnicy kaszy, schabu i rzepy będą zachwyceni 🤩

Taka porcja mięsa z dodatkiem pikantnej surówki z rzepy robi wrażenie. 
Lubicie takie połączenie 🥰? . . .

#zdrowiewpudelkach #pudełko #cateringdietetyczny #catering #dietapudełkowa #fitobiad #kaszaorkiszowa #schab #surówka #obiad #zdrowyobiad #zdrowejedzenie #fitjedzenie #jedzenie #instafood #fitbox #wiemcojem #samozdrowie #nazdrowie #rzeszów #cateringrzeszowPolacy kochają kawę ❤. Jednak czy jest ona wskazana podczas diety 🤔? Jak wpływa na nasze zdrowie? O tym piszemy w nowym artykule z okazji zbliżającego się Międzynarodowego Dnia Kawy ☕ Link znajdziesz w naszym bio.

A jak już przeczytasz możesz zrobić szybki quiz o kawie 😎 sprawdź wyróżnione story 😁

#zdrowiewpudelkach #zdrowie #pudełka #kawa #coffee #dieta #odchudzanie #dzienkawy #rzeszów #artkul #blog #wiedza #wiemcopije #picie #ziarna #kubekSezon na jabłka trwa 🍎 A dlaczego warto je jeść? Sprawdź ⬆️⬆️⬆️ _______

#zdrowiewpudelkach #zdrowie #owocelata #owoce #jablko #apple #fruits #lato #zdrowejedzienie #przekaski #wiemcojem #jedzenie #pastelowo #instafoodWakacje się skończyły, ale lato kalendarzowe nadal trwa 🌤. W tym czasie króluje winogrono - słodkie i pełne witamin. Polecamy szczególnie do fit deserów 👌🧁 _ _ _ _ _ _ 
#zdrowiewpudelkach #cateringdietetyczny #katering #fitbox #winogrono #wino #owocelata #zdrowe #wiemcojem #odchudzanie #dieta #zdrowadieta #natura #rosliny #jedzenie #jagoda #zdrowejedzenie #jedzenie #poniedziałek #rzeszów #owocelata #owoce