Małe kiełki z wielką mocą!

Małe kiełki z wielką mocą!

Kiełki mają wielką moc! Jednak często sięgamy po nie tylko w okresie zimowo-wiosennym, co jest dużym błędem. Jakie posiadają właściwości, że warto jeść je przez cały rok oraz jak istotną rolę odgrywają w diecie przeczytasz w artykule.  

Kiełki nie tylko wiosną!

Z powodu braku sezonowych warzyw w okresie zimowo-wiosennym sięgamy po kiełki. Mimo wielu nasion przystosowanych do kiełkowania w Polsce najbardziej popularna jest rzeżucha. Jednak nie każdy wie, że dostępność i różnorodność kiełek umożliwia otrzymanie wielu ciekawych kompozycji smakowych i estetycznych na talerzu. Ponadto wprowadzenie ich do codziennej diety wzmacnia profilaktykę chorób cywilizacyjnych, przez co zmniejsza się ryzyko zachorowań na nowotwór, cukrzycę lub nadciśnienie. Dlatego dietetycy zachęcają, aby przez cały rok kupować lub przygotowywać je samemu w domu.

Jakie kiełki warto jeść, będąc na diecie?

Do skiełkowania nadaje się wiele nasion i ziaren. Popularne są nasiona lucerny, brokuła, rzodkiewki, fasoli mung, słonecznika, soi czy wspomnianej wcześniej rzeżuchy. Warto je jeść, ponieważ są bogatym źródłem składników pokarmowych. Bogactwo wielu witamin, aminokwasów i błonnika wspiera nasz organizm oraz wzmacnia układ odpornościowy. Dzieje się tak, ponieważ kiełki zawierają dużo minerałów w tym witaminę C, która odpowiada za zwalczanie infekcji również latem. Co więcej, kiełki są lekkostrawne, dobrze przyswajane przez organizm, sycące i jednocześnie niskokaloryczne. To bardzo ważne szczególnie dla osób, które dbają o szczupłą sylwetkę i zdrowe odżywianie. Ponadto zawarty w nasionach kiełek magnez i potas pozytywnie wpływają na nasz nastrój i dobrą formę. Mówiąc o zdrowym odżywianiu, warto wspomnieć, że kiełki lucerny są bogate w białko. Dlatego szczególnie poleca się ich spożywanie wegetarianom oraz osobom, które rzadko sięgają po mięso. Natomiast kobietom w ciąży zaleca się jedzenie kiełków soczewicy zawierających duże pokłady kwasu foliowego. Kwas ten odgrywa dużą rolę podczas rozwoju dziecka oraz w procesie kształtowania jego systemu nerwowego.

Z czym najlepiej jeść kiełki?

Wiele osób wprowadzając kiełki do swojego jadłospisu, zastanawia się, z czym jej jeść. Opcji jest wiele. Na przykład łagodne sałatki i kanapki będą dobrze smakować z delikatnym smakiem skiełkowanych nasion pszenicy czy lucerny. Natomiast do pikantnych dań i przystawek warto dodawać kiełki rzodkiewki, rzeżuchy, brokułów lub  buraka o wyrazistym smaku. Do zup i potraw smażonych na patelni poleca się kiełki grochu lub fasoli mung. 



F
F
Nieprawidłowa nazwa użytkownika, żadnych zdjęć, lub serwery Instagram nie został znaleziony
Nieprawidłowa nazwa użytkownika, żadnych zdjęć, lub serwery Instagram nie został znaleziony