Zimową porą wybieraj tylko zdrowe pełnowartościowe posiłki!

zdrowa kuchnia Rzeszów

Zima jest szczególną porą roku, również dlatego, że organizm ma zapotrzebowanie na większą ilość składników odżywczych. Dobrze jeść potrawy, które nie tylko rozgrzewają organizm, ale też są bardziej kaloryczne. Ważne jednak, by jedzenie nie było zbyt tuczące. Jak pogodzić wszystkie wymagania?

Zimą również jedz warzywa i owoce!

Wielu ekspertów poleca gotowanie zup, szczególnie zimą. Jest to zdecydowanie dobre rozwiązanie w dni, kiedy jest mróz. Zdrowa kuchnia Rzeszów  polega na jedzeniu gotowanych warzyw, najlepiej w ciepłych zupach. Zaleca się jedzenie szczególnie roślin strączkowych, marchewki, jak również brokułów. Dzięki ciepłej zupie, nasz organizm będzie rozgrzany przez dłuższy czas.

Jakich zasad przestrzegać, zmieniając dietę na zimową?

Oprócz spożywania ciepłych posiłków, warto też jeść produkty, które wesprą odporność w zimowym czasie. Czosnek czy cebula posiadają nie tylko właściwości antybakteryjne, ale też wspierają odporność. Jeżeli chcesz cieszyć się zdrowiem przez długi czas, możesz w zimie do gorącej herbaty używać imbiru. Skutecznie rozgrzewa on organizm i działa przeciwzapalnie, dzięki czemu można uniknąć grypy.

Jakie są zasady prowadzenia zdrowej diety w sezonie zimowym?

Chcąc odpowiednio się odżywiać również zimą, warto pamiętać o tym, by jeść regularnie posiłki. Eksperci zalecają przede wszystkim jedzenie śniadań. Jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia i jeśli o nim zapomnimy, organizm może domagać się większej liczby kalorii w ciągu dnia. Do posiłków warto dodawać też pikantne przyprawy, które pobudzają trawienie i zwiększają temperaturę ciała, dzięki czemu szybciej spala się kalorie. Takimi przyprawami są chociażby chili, ostra papryka czy kurkuma.

Jak nie przytyć zimą? Zdrowa kuchnia Rzeszów pozwoli na utrzymanie pięknej sylwetki!

Aby uniknąć przytycia zimą, warto pilnować wartości kalorycznych poszczególnych posiłków. Nawet jeśli przez zapotrzebowanie organizmu na większą ilość kalorii, zjemy za dużo, warto być aktywnym nawet zimą. Nawet kilkanaście minut ćwiczeń w ciągu dnia pomoże zrzucić kalorie. Ważne jest przy tym, by nie głodzić organizmu. Najważniejszą zasadą zdrowego odżywiania jest jedzenie posiłków często, ale w małych ilościach.